Isnin, Februari 21, 2011

Nak naik tarif ke???


aku pelik btol ngan sistem perkhidmatan kt negara kita ni..spatutnya sistem penyampaian utk rakyat xde la mcm ni... mane xnye aku mngomel pagi2 ni... smlam tangah aku syok2 tengok game bola..tetibe plak blackout...xsampi seminit letrik ade balik..pastu blackout balik... pastu ade balik... dh mcm men nyorok2 plak letrik ni smlaam....

hal cmni sbnarnye bukan mlm tadi je aku kene..tp dh bnyak kali jadi...xde pe2 notis pun... btau la siang2 kalo nk upgrade sistem ke ape ke kan...aku pun paham..demi utk keselesaan rakyat d mase hadapan..ni tak... tetibe je ade...tetibe xde..mcm chipsmore pun ade gak,....

aku pun tpikir....xkan ni taktik nak nek kan tarif letrik kot??? nnt bole la jadikan ni alasan utk ltak dlm proposal ke kerajaan... bole la btau kos menyelenggara tinggi... bnyk kabel rosak nk kene ganti dan pencawang baru nk kene bina.. ni sume menyebabkan kos yg tinggi..so alasan kukuh la sket nnt kalo nk propose nek harga...

aku nye pikiran...xkisah kalo nk blackout pun...tp at least btau la...kuakan crawler kt tv ke ape ker.... radio ke... kn sume sistem penyampaian hebahan kn ade..... jgn la sesuke je nk padam pe sume...aku tau dorg ni bkn bmaksud nk sesuka ati padamkan pe sume... tp at least pkir gak la utk kesejahteraan rakyat...

cube bayangkan cmne ngan kilang2 yg beroperasi tu sume..xke rugi dorg di buatnye..kalo ade backup generator xpe la..wat nye xde cmne???hmmm.... kalo nak naik pun naik la..tp bia lar dengan cara yg bhemah jaln nye tu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan