Isnin, Julai 05, 2010

DeMAm hOBi BaRU..


aku dh lame xjupe member2 aku... so, aritu smpat la bjumpe ngan dorg... 2 pun tsrempak.. kalo x kene tgu lg laen taun lar bru jupe agaknyer...

aku cm pelik nape dorg ni dok sbuk bwak balang2 biskut yg transparen 2 ke hulu ke hilir.... aku diam jer mule2..lame2 xpuas ati.. aku g tnye.. "korg wtpe ngan bekas balang ni??" dgan slamber je member aku jwab.. "kami skrg ni tngah layan hobi baru,, best...." aku tnye lg " hobi pe plak korg ni" member aku trus tunjuk balang yg dia pegang tu... rupe2 bela ikan laga...hmmm... ni zaman aku kecik2 dulu bole lar...dlm ati lar aku ckap...

nk djdkan criter, rupe2 nyer, hobi ni mmg tngah menyerang bole kate bnyak tmpat kt Msia ni... ikan ni pun xde lar mahal mane..yg chokia nyer dlm RM1.50 sekor... so kalo bli 10 bru RM 15 jer kan..

dorg kate, bela ikan ni best... sbb ikan ni cantek n bwarna-warni..mmg btol pun..sape xpnah tngok ikan laga mmg xtau la kn... aku pun ok je lar.. member aku yg sorg ni punye asik maen ikan laga ni smpai muke dia pun dh mcm ikan dah... bole kate jaga ikan, tdur ikan, mkan ikan..sume ikan lar.. punye nk mggambarkn syok nye hobi odrg ni...

pd aku xpelar,.. janji jgn lupe pe yg patut dh lar k... tngok lar...kot2 ade mse nnt bole join sekaki....hahahahah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan