Jumaat, Februari 10, 2012

PEKERJA KFC TUMBUK CINA MULUT PUAKA!!!

Dalam bulatan tu  yang kena penumbuk sulung budak Melayu

Amacam? Best tak kena tumbuk? Mulut puaka memang layak untuk ditumbuk.. Sekarang baru korang tau padahnya kalau bermain dan cuba untuk memperlecehkan bangsa Melayu.. Tak pernah serik kaum mata sepet ni. sekarang ni nak cuba lagi ker? dah lupa apa yang jadi dulu?? 13 Mei 1969???

Tengok video bawah ni:


Memang dalam video ni budak Melayu (Pekerja KFC) yang mulakan dulu, tapi takkan tiba-tiba je si cina ni kena serang tanpa sebab?? Mesti ada benda atau perkataan yang Maha besar menyebabkan budak Melayu ni naik angin dan serang pelanggan cina ni.

Adalah mustahil untuk pekerja sebuah restoran makan segera yang terkenal bertindak terburu-buru. Nak pula, pelanggan adalah segala-galanya bagi mereka.. Moh kita baca apa yang dikatakan dek budak cina mulut puaka ni dalam sidang akhbar di pejabat DAP Segambut.

"Danny Ng, 26, ketika menceritakan semula insiden tersebut berkata, beliau berasa marah kerana menunggu lama di dalam barisan pelanggan, tetapi kemudiannya diberitahu bahawa makanan yang ditawarkan itu telahpun habis. Beliau seterusnyna memarahi pekerja berkenaan dengan suara yang kuat, tetapi beliau tidak menggunakan kata-kata kesat ataupun yang bersifat perkauman."

Ini kenyataan si sepet yang kena tumbuk dengan budak Melayu KFC.. Takkan nak dengar dan bergantung pada kenyataan sebelah pihak je? Punya la ramai saksi masa tu, takkan seorang pun tak tahu apa sebenarnya punca sampai si sepet ni kena tumbuk? Yang kat bawah ni pula kenyataan dari saksi di tempat kejadian. Aku amik kat http://www.papagomo.com/2012/02/cibai-punya-melayu-bangkitkan-kemarahan.html


Korang nilailah sendiri mana yang betul mana yang salah. Kalau betul perkataan "Cibai Punya Melayu" yang cina ni cakap. Aku sendiri sangat-sangat menyokkong tindakan pekerja KFC Melayu ni.. memang berpatutan kena tumbuk budak cina ni. sebab tu peribahasa Melayu ada sebut "Sebab Mulut Badan Binasa".. sekarang dah terbuktikan?

Cubalah lagi kalau tak percaya..yang pastinya. takkan ada yang terlepas daripada apa tindakan sekali pun.. sama ada dari aspek undang-undang atau tak kalau kita berani menghina bangsa lain.

P/S: tunggu apa tindakan pak polisi kita untuk kes ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan