Isnin, Mac 05, 2012

Sukarelawan Komuniti 1Malaysia Realisasi Impian Golongan Miskin

Ketua Konvoi Kembara Jalinan Kasih, YM Tengku Badli Tengku Zalli menyampaikan sumbangan kepada orang kurang upaya di Kampung Parit Raja Sari, Bakri
 Kehidupan lima (5) buah keluarga kurang bernasib baik di kawasan DUN Sungai Abong kembali ceria apabila rumah mereka dipilih oleh Jabatan Penerangan Malaysia bagi aktiviti gotong-royong membaik pulih rumah sempena program Kembara Jalinan Kasih (KJK) hari ini.

Timb. Ketua Pengarah Penerangan, Tarmidzi Hashim (kanan) beramah mesra bersama Encik Goh Mo (kiri) penerima bantuan baikpulih rumah sempena program Kembara Jalinan Kasih

Encik Goh Mo dan isteri, ketika ditemui menyatakan rasa terharu dan berterima kasih kepada Jabatan Penerangan Malaysia dan Kerajaan atas bantuan yang dihulurkan. Katanya lagi, kini beliau tidak lagi bimbang akan keselamatan keluarganya terutama apabila hujan lebat dan cuaca buruk memandangkan bumbung rumah mereka yang selama ini bocor dan uzur telah diganti baru melalui program ini.

Sukarelawan Komuniti 1Malaysia bertungkus lumus mengecat rumah Encik Goh Mo di Parit Haji Zain, Bakri
Ternyata hasil gabungan pelbagai kemahiran yang dimiliki oleh para Sukarelawan Komuniti 1Malaysia dan semangat kesukarelaan berbilang bangsa telah merubah hidup dan memberi keselesaan kepada keluarga Goh Mo.

Ketua Konvoi Kembara Jalinan Kasih, YM Tengku Badli Tengku Zalli menyampaikan sumbangan kepada masyarakat india di Taman Perwira, Batu 6, Bakri
 Aktiviti khidmat komuniti anjuran Jabatan Penerangan Malaysia menerusi program KJK ini melibatkan seramai 70 peserta yang terdiri daripada kakitangan Jabatan dan Sukarelawan Komuniti 1Malaysia (K1M). Program sebegini merupakan antara inisiatif terbaik bagi mendekati rakyat di samping menyampaikan maklumat dan dasar-dasar Kerajaan selaras dengan Gagasan 1Malaysia.

EXCO Penerangan Johor, YB Tn. Hj. Md Jais Sarday membaikpulih rumah di Bt 16, Air Hitam, Muar sempena KJK. Disaksikan Timb. Ketua Pengarah Penerangan, Tarmidzi Hashim (tiga dari kiri)
 Terdahulu, YB Tuan Haji Md Jais Sarday, Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri Johor merangkap EXCO Penerangan ketika berucap merasmikan Pelancaran dan Pelepasan Konvoi Kembara Jalinan Kasih (KJK) di Dataran Niaga Sungai Abong pagi tadi menyambut baik usaha yang dilakukan oleh Jabatan Penerangan Malaysia dan menyeru usaha murni ini diteruskan pada masa akan datang.

Kembara Jalinan Kasih yang bermula pada 29 Februari hingga 2 Mac 2012 ini merentasi kawasan Parlimen Bakri meliputi tiga (3) kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Bentayan, Sungai Abong dan Bukit Naning. Konvoi menyampaikan bantuan berbentuk barangan keperluan harian kepada 300 keluarga kurang bernasib baik di daerah Muar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan