Isnin, Mac 05, 2012

Kembara Jalinan Kasih : Dekati Masyarakat Kurang Bernasib Baik

Konvoi Kembara Jalinan Kasih bergerak ke Kawasan DUN Sungai Abong sejurus dilancarkan oleh EXCO Penerangan Negeri Johor YB Tuan Haji Md Jais Sarday
 Y.B. Tuan Haji Md Jais Sarday, Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri Johor merangkap Exco Penerangan telah menyempurnakan pelancaran dan pelepasan Konvoi Kembara Jalinan Kasih (KJK) anjuran Jabatan Penerangan Malaysia sempena Pelancaran Komuniti 1Malaysia (K1M) Negeri Johor yang turut disaksikan oleh Y.Brs. Encik Tarmidzi Hashim, Timbalan Ketua Pengarah (Pengurusan), Jabatan Penerangan Malaysia.

Antara penerima sumbangan yang hadir pada Majlis Pelancaran Kembara Jalinan Kasih di Dataran Niaga, Muar, Johor

Konvoi Kembara Jalinan Kasih (KJK) yang bermula dari 29 Februari hingga 2 Mac 2012 bertujuan mempromosikan Pelancaran Komuniti 1Malaysia (K1M) Negeri Johor yang akan dirasmikan oleh Y.A.B Tan Sri Muhyiddin Haji Mohd Yassin, Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada 3 Mac 2012 di Padang Sekolah Menengah Vokasional Muar, Johor.

Konvoi KJK kali ini melibatkan 13 buah kenderaan dengan penyertaan seramai 70 peserta konvoi terdiri daripada kakitangan Jabatan Penerangan Malaysia di seluruh Semenanjung serta Sukarelawan Komuniti 1Malaysia (K1M). Konvoi akan merentasi tiga (3) kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Bentayan, Sungai Abong dan Bukit Naning di bawah Parlimen Bakri, Johor.

Letchumanan tekun membaca risalah yang diedar oleh Sukarelawan K1M sempena Kembara Jalinan Kasih, Jabatan Penerangan Malaysia

Sebanyak 20,000 risalah berkaitan Pelancaran Komuniti 1Malaysia (K1M) Negeri Johor akan diedarkan kepada penduduk tempatan sepanjang tempoh KJK ini selain lawatan rumah ke rumah menyampaikan sumbangan barangan keperluan harian kepada 300 buah keluarga berbilang bangsa yang kurang berkemampuan.
Bagi memeriahkan lagi program KJK ini turut diadakan persembahan PENTARAMA berbentuk hiburan bermaklumat dan tayangan Layar Bestari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan