Isnin, April 05, 2010

Jangan crite pasai DUIT....


Assalamualaikum...... coretan kali ni adalah berkenaan sikap rakyat Malaysia yang xtau la nak ckap mcm mane dah... kadang2, ade yg beranggapan yg murah itu bagus tapi....ade jugak yg kata lg mahal lg bgus.... secara umumnya aku lebih suke kpd yg murah dan bgus..yg penting kualiti terjamin....

Biasenye org, melihat perkara murah dan mahal ni mesti pd brg2 dan phiasan.. tapi untuk kali ni aku nk btau pasal kualiti perkhidmatan yg disediakan....terutamanya dlam bidang yg menjurus kpd pembangunan modal insan...xkirela dr aspek mane pun..yg penting anak2 muda arini tjamin kualiti kehidupan utk mase akn datang....

Baru2 ni, aku ade dgr ade 1 persatuan baru kat tempat aku ni...aku mmg hepy la sbb msh ade lg yg nk berbakti pd masyrakat... check punye check skali dikenakan bayaran...alar...biasela zaman skrg ni...bab2 bayar membayar ni dh jd lumrah kehidupan manusia...tp yg xsedap d dengar tu, byaran tinggi sgt.. byaran masuk or tahunan pun kene...byran bulanan pun kene gak... dan, mmg agak tinggila bg penduduk2 kt ctu...

Aku bukannye marah ade persatuan baru ni...tp kalo nk bbakti..biar la kene dngan carenye...jgnla mcm nak jadikan benda yg kite ade ni sbg sumber pendapatan plak..cube kite pikir...katela sorg bdk byar RM20/bulan.. kalo 50 org blaja dh brape plak sbulan.. dah tu cmne plak ngan byran yg dewasa???lg mahal dgr citer....ntahla...xtaular nak ckp ngan care yg cmni... mmg la sume kene bayar skrg ni... air, letrik..sume nk kene byar pkai duit.. tp biala berpada2...xmola pasai niat yg suci murni bole mnyusahkan org laen plak nnt...

Bukan nk kate ape lar... ade yg byar stahun sekali ni pun pahit nk mta ni kan plak bulan2 ni....heheheh..tp xtau la kan...laen org laen la carenye...2 yg aku ckp td 2...ade yg pkir bayar mahal ni bgus..ade yg pkir murah or xyah bayar ni bgus...pe yg aku tau..dua2 bgus...tp cara n niat kite mestila lg bgus dr ape yg kite nak bagi kan....???

Jgn pentingkan sgt soal duit dan bayaran ni kalo hati btol2 untuk bjuang demi agama, bangsa dan negara..... insy...keberkatan 2 memang ade dan sentiasa di bawah lindungan ALLAH yang Maha Esa.... amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan