Jumaat, April 09, 2010

RTM: tahniah untuk anda....

Assalamualaikum....agak lame jugak lar aku ni missing in action..biaselar...got many things to do lor...kinda bz past few days.. sbnrnye dari aritu lagi aku nk munulis pasai RTM ni...ye lar...kan dorg ni baru sambut ulang tahun ke 64 tahun...jadi..Selamat Menyambut Ulang Tahun ke 64 aku ucapkan pada RTM dan warga kerjanye...

Aku bukannye nak citer pasai ulang tahun dorg ni..tp yg aku nk citer pasai pembaharuan yg dah nampak kt RTM ni...bnyak benda gak la yang berubah nye... kalo kite ikut logik akal disamakan umur RTM ni dgn umur manusia la kan, dlm umur 64 tahun ni mst la dh tua abis kan... jalan pun xbrape nak larat...kulit pun dh mule kendur pe sume...mata pun xbrape nak nampak..biase nye kalo cmni mmg xlame dah la tu..xlame lg padam la tu kan..

Tapi yang menarik nye pasai RTM ni...lagi tua umur lagi menjadi plak...kalo lelaki, biasenyer orang ckap life begin at 40s...hahahahah...tu yang kebanyakkan lelaki menggatal xsudah2 lepas capai umur 40 tuh.. RTM ni pun ade gak penyakit yang cmni which is bagus pada aku sbb kalo xde mmg xkan maju lar sistem penyampaian negara kite ni... sblum ni org dok ckap RTM ni hancur n ntah aper2 ntah...layout xmenarik, nampak dull, very the gomen culture n macam2 lagi lah... lately, benda2 yg mmg sinonim ngan RTM ni dah mule brubah...skrg ni RTM dh nmpak lebih muda, catchy, layout pun dah menarik xmcm dulu...

hopefully, lpas ni content program dlm ni pun xnampak mcm gomen sgt..yelar...sume org tau RTM ni tv gomen..tp bole kikis persepsi tuh dgn cara, penyampaian, content mcm private station nye style ... so rating pasni pun bole la naik mendadak sbb org lebih percaya..bottom line dia cm biase la, to educate people kan...jgn lari dari tugas hakiki dah lar...

ape2 pun,.. tahniah pada pembaharuan yg berlaku kt RTM..smoga lpas ni akan lebih cemerlang n berwibawa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan