Jumaat, Ogos 12, 2011

PANAS!!! BABI JUADAH BUFET RAMADHAN!!!


Belum reda pasal kes gereja sekarang ni timbul pulak pasal iklan bufet ramadhan bermenukan daging babi.. semalam iklan ni keluar di suratkhabar The Star dalam sisipan yang bertajuk Ramadhan Delights.. apa benda ni semua??? satu kebetulan atau rancangan jahat untuk memecahbelahkan keharmonian rakyat di negara ni??

Semua sedia maklum yang suratkhabar ni dimiliki oleh kaum cina.. tapi ni orang cina yang dah lama duduk Malaysia bukan cina datang dari luar.. sepatutnya dah faham apa yang dorg boleh keluarkan dan sensitif terhadap benda-benda macam ni...

Menteri KDN pun dah panggil Ketua Pengarang ni mengadap untuk dapatkan maklumat lanjut dan penjelasan.. lepas ni mesti dorang akan mohon maaf secara terbuka.. ni dah biasa dah..sebab dorg ni tau, orang melayu yang agamanya Islam ni terlalu berlembut dan boleh ditolak secara beransur-ansur.. jadi tak perlu takut untuk lakukan kesilapan yang besar macam ni.

Tok berpendapat, syarikat ni perlu di denda atau berhenti operasi dalam masa tertentu. ni untuk pengajaran yang keras bagi syarikat yang tak mempedulikan sensitiviti kaum lain. jangan senang-senang je lepaskan orang macam ni.. tak mustahil akan keluar yang lain lepas ni kalau yang sekarang ni dilepaskan dengan mudah dan sekadar memohon maaf secara terbuka..

BOIKOT THE STAR!!!..

1 ulasan:

  1. Bukan setakat boikot The Star, penalize the editor in charge n the writer who approved (if founded guilty)

    BalasPadam